Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Cegła na komin

Data dodania: 2017-01-27
wyślij wiadomość

Witajcie!

Dzisiaj przyjechała do nas cegła pełna, z której będziemy murować komin. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, dlatego że jest sprawdzone już od wielu wielu lat, wychodzi taniej, natomiast systemowe rozwiązania dopiero za 20-50 lat pokażą swoje wady i zalety.

Miłego dnia blogowicze!  

blog budowlany - mojabudowa.pl


19Komentarze
Data dodania: 2017-01-27 12:38:45
Cegła to materiał sprawdzony ale dla rozwiązań jakie były te 10-20 lat temu. Teraz mamy nowe piece i kotły, które mają inną kulturę pracy. Wiadomo jak cegła to nie olej czy gaz - pozostaje węgiel lub drewno. Dawniej paląc węglem paliło się tak że temperatury spalin były wysokie, wydajność słaba, ale spaliny grzały komin co utrzymywało cegłę w dobrej kondycji. Dzisiejsze piece to inna bajka. Temperatura spalin jest mniejsza co powoduje wykraplanie się spalin w kominie a to co się wykropli dla cegły jest szkodliwe niestety (powoduje jej erozję). Systemowe wkłady są odporne na ten czynnik. Druga sprawa to przekrój. Generalnie lepsze są te z przekrojem okrągłym a nie prostokątnym/kwadratowym - wystarczy popytać kominiarzy. A czy cegła wychodzi taniej? Na komin 8m potrzebujecie około 700 sztuk. Cegła kosztuje różnie u mnie było to około złotówki. Do tego zaprawa na taki komin powiedzmy 150 zł. To co daje duze koszty to jednak robocizna. Układanie z cegieł komina to sporo zabawy i biorą za to około 3 zł za cegłe. Jak podliczy się to wszystko to wychodzi jakieś 2800 zł... Systemowy kupisz już za 2500zł. Inna sprawa to fakt że systemowy komin trzeba wykończyć jakoś więc tutaj koszt jest dodatkowy. Przemyślcie to jeszcze bo łatwo zrobić błąd, a komina tak łatwo nie zmienicie. Popytajcie kominiarzy, poczytajcie w necie. Nie ma co słuchać starych murarzy bo oni zawsze polecą cegły - większa stawka.
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-27 12:57:48
Witaj. Po pierwsze nie wiem czy wiesz,ale wszystko robimy sami, budowę komina również. Piec będziemy mieli robiony na zamówienie taki jaki powinien być. Ogrzewanie na węgiel i drewno. Nie zgodzę się z wieloma rzeczami które napisałeś/aś. Niestety źle piszesz,bo akurat nie pytalismy się murarzy o poradę bo murujemy sami. I nawet mgr.inż budownictwa ma takie samo zdanie jak my, no ale... Jak kto woli. PS. Wszystko jest przemyślane, a do merytorycznej dyskusji (nie tylko o piecach) zapraszam na priv. ;) Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
Data dodania: 2017-01-27 14:56:13
No jeśli murujecie sami to wtedy rzeczywiście wyjdzie to taniej. Jeśli macie jakiś piec robiony specjalnie pod Was to też ciężko wyrokować co będzie. Wiem że w nowoczesnych piecach na ekogroszek temperatury spalin to nie to samo co w piecach zasypowych chociażby. A niskie temperatury powodują skraplanie... A skraplanie działa na cegły jak działa, tutaj to kwestia czasu.
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-27 15:03:29
Akurat z piecami różne przygody mieli moi rodzice... więc na pewno wiemy czego nie brać.
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
zuzana  
Data dodania: 2017-01-27 13:31:35
"(...)Wiadomo jak cegła to nie olej czy gaz - pozostaje węgiel lub drewno.(...)" A cóż to za nauki? Jak masz komin murowany i piec gazowy, to wkładasz rurę kwasówkę i wszystko pasuje ;).
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
Data dodania: 2017-01-27 14:50:15
Ale wkładając rurę kwasówkę masz tak naprawdę te cegły bardziej jako ozdobę, bo całą funkcję komina spełnia kwasówka. No i koszty cegieł plus wkładu też są wyższe. A ja pisałem o samym kominie z cegieł ;)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
zuzana  
Data dodania: 2017-01-27 16:21:56
Nie jako ozdobę, tylko konstrukcję. W systemowych też jest pustak i wkład.
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
zuzana  
Data dodania: 2017-01-27 13:35:00
Przy okazji zastanówcie się, jak komin wykończycie nad dachem, tzn. jedni murują cały z cegły pełnej, inni z klinkieru pełnego a jeszcze inni z klinkierowej dziurawki. Powiem Wam jedno. My zdecydowaliśmy się na cegłę pełną otynkowaną i teraz dziękuję za to Bogu, bo kominy przeciekały nam jak szalone przez kiepskich dekarzy. W końcu za trzecim razem przyjechał właściciel firmy i zrobił obróbkę tak jak trzeba. Gdybyśmy mieli kominy z dziurawki to powiedzieliby nam, że to dziurawka przecieka, a nie obróbka blacharska :/
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-27 13:44:21
My na górze będziemy budować z klinkieru, chyba o tym nie napisałam ;)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
wodi23  
Data dodania: 2017-01-27 14:09:26
Witam, my też budowaliśmy komin tradycyjnie z pełnej cegły pod sam szczyt a wykończony jest struktonitem. Stawialiśmy na tradycyjność i sprawdzony materiał od wielu lat. Natomiast budowa komina była wliczona w całość przy umowie nie ustalaliśmy z murarzem z czego będzie więc postawili z materiału jaki im daliśmy. Z doświadczenia powiem, że źle umieszczony system wkładowy pęka przy użytkowaniu czego doświadczyło już dwóch znajomych wówczas pozostaje tylko wprowadzenie specjalnej rury. Tak, że tradycja od pokoleń jest sprawdzona i dlatego u nas wygrała cegła pełna. Pozdrawiam :) i powodzenia w budowie domku.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2017-01-27 16:27:12
U nas było podobnie. Cena wynegocjowana za cały dom... a później ekipa się nas pytała czy nie chcemy przypadkiem systemowego :P - i rzeczywiście sporo czasu im się zeszło z murowaniem. Niby nie lubię surowych cegieł w pomieszczeniach, ale mój komin wyglądał tak cudownie, że gdyby nie normy budowlane, to zostawiłabym go tak jak stoi :D
odpowiedz
Odpowiedź do wodi23
Data dodania: 2017-01-28 09:28:18
U nas też wygrała tradycja ;) Dziękujemy ;)
odpowiedz
Odpowiedź do wodi23
1-szy  
Data dodania: 2017-01-27 19:59:19
Mamy 3 kominy. Jeden z cegły czerwonej, drugi z silikatów i trzeci systemowy :) Na ten z czerwonej cegły zdecydowaliśmy się do odprowadzenia spalin z kominka. W teorii ma oddać troche więcej ciepła tak w salonie jak i na poddaszu. Cena robocizny 3zł za cegłe jest liczona dla klinkierówki, nie dla murowania zwykłej cegły na zaprawie (tak jest w moim regionie). Fakt, jak policzę cegłę + robociznę, to wychodzi tylko trochę taniej niż schidle - ale u nas komin pod kominek stanowi od razu podporę dla stropu co pozwala zaoszczędzić miejsce (tak miałem w projekcie i nie chciałem zmieniać). Też planujemy wyjść cegłą klinkierową ponad dach. Dla kominów murowanych, stanowić będzie ona przedłużenie. Dla systemowego, stanowić będzie 'okładzine'. Technologii nie ma co się bać, nie musi być zła. Skrajny przypadek - pamietacie jak KODAK przewidywał, że zdjęcia cyfrowe nie maja przyszłości? Koniec jest znany :) My wybraliśmy kominy bardziej tradycyjne, ale nie uważam, że kominy systemowe są gorsze. Wszystko ma swoje wady i zalety. Ps. Jak sie patrzy na ten komin z czerwonej cegły to serce rosnie. Az kusi mnie nie tynkować go na poddaszu.
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2017-01-27 21:40:25
No właśnie :D... Ale sprawdź, bo w prawie budowlanym CHYBA jest napisane, że kominy muszą być otynkowane w całości (chodzi o szczelność przed dymem).
odpowiedz
Odpowiedź do 1-szy
Data dodania: 2017-01-28 10:58:37
Rozwązania systemowe nie muszą być złe, ale mogą być słabe za kilka lat. My trzymamy się rozwiązań tradycyjnych :)
odpowiedz
Odpowiedź do 1-szy
miboba  
Data dodania: 2017-02-09 15:23:09
My też mamy murowany,przez mojego tatę :-),piec mamy wegiel i drewno . Wszystko co nowe nie zawsze dobre za dużo się nasłuchalismy o kwasówce itd.Nie narzekamy na komin.U g óry cegła klinkerowa pełna.
odpowiedz
Data dodania: 2017-02-09 15:35:58
Ile płaciliście za klinkierową pełną?
odpowiedz
Odpowiedź do miboba
miboba  
Data dodania: 2017-03-03 14:10:01
1,2zł /szt ,taka cena była 3 lata temu
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-02-11 17:21:08
Cegła pełna 150-tka na całości plus kilkierowa pełna nie dziurawk w szczycie dachu a w środku wkład ceramiczny okrągły lub Plewe. Tak bym teraz zrobił...
odpowiedz

Mamy już okna!

Data dodania: 2017-01-20
wyślij wiadomość

To tak... Wczoraj przyjechali zamontować nam okna. Montaż przebiegł szybko i miło, nie mam żadnych zastrzeżeń co do wykonywania montażu przez panów.Okna dwuszybkowe, montaż na pianę. Był też temat tzw. ,,ciepłego montażu" ale tutaj raczej wolimy się nie wypowiadać w tej kwestii, bo zostaniemy ,,zakrzyczeni" :) 

Miłego weekendu :D

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


11Komentarze
Data dodania: 2017-01-20 17:46:00
Czemu nie wzieliscie z 3 szybami?
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-20 18:20:43
Ponieważ u naszych rodziców okna 2 szybowe mają już ponad 15 lat i nic się nie dzieje, nadal są szczelne a to w zupełności wystarczy
odpowiedz
Odpowiedź do tomasznowak29
czortek  
Data dodania: 2017-01-20 17:53:42
Taśmy lepiej zerwijcie, później będzie problem
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-20 18:18:08
Wiemy, wiemy dzięki ;)
odpowiedz
Odpowiedź do czortek
Data dodania: 2017-01-20 18:46:50
Słyszałem od paru ludzi ze warto z trzema szybami kupić.Duże oszczędności w ogrzewaniu są. Na kamerze termowizyjnej można doskonale zaobserwować różnice.
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-20 18:58:28
Tak... Kamery termowizyjne, mostki ciepła... Tyle o tym słychać. Nie sugerowalibyśmy się tym. Czasami nawet lepiej jak jest minimalna wentylacja. I koszty ogrzewania są takie same
odpowiedz
Odpowiedź do tomasznowak29
Data dodania: 2017-01-20 18:58:17
my też mamy 2 szybowe :) gratuluje, domek prezentuje się super!
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-20 18:59:03
Dziękujemy ;)) zrywaliście już taśmy z okien?
odpowiedz
Odpowiedź do krzywydom
Data dodania: 2017-01-20 22:45:52
W sumie może tez rozwaze dwie szyby :) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-20 23:01:07
Polecamy ;))
odpowiedz
Odpowiedź do tomasznowak29
Data dodania: 2017-02-07 23:40:38
Generalnie to trzeba teraz być bardzo odpornym na agresywny marketing budowlany. Ciepły montaż to tylko czubek góry lodowej. Na poważnie zaczyna się przy instalacjach a kończy na wykończeniach. Pompy ciepła, fotowoltaika, elementy domu inteligentnego, rekuperacja i cała masa innych rzeczy zachwalanych w czasopismach budowlanych jako jedynie słuszne, i które byłyby bardzo fajne gdyby nie były tak kosztowne. Pewno jakbym miał wolnych parę milionów, to wszystkie te nowinki wpakowałbym do budynku. A tak... myślę sobie, że gdzieś głęboko w lesie stoi leśniczówka, którą budowali starzy mistrzowie piły i siekiery. Nie ma tam nowoczesnych technologii ale dom ma duszę, która żywi się zapachem sosnowej żywicy, szelestem paproci i stukaniem o dach drobnych nóżek wiewiórek. Cała sztuka, tak mi się wydaje, polega na tym, żeby na miarę naszych możliwości, głownie finansowych, wybudować dom wygodny naszą miarą, zaspokajający nasze potrzeby estetyczne i taki który pokochamy, i to pokochamy z wzajemnością. NIE DAJMY SIĘ MARKETINGOWI!!!!
odpowiedz

Pomiar okien

Data dodania: 2017-01-12
wyślij wiadomość

Cześć! Dzisiaj przyjechał pan do pomiaru okien. Wszystko wymierzone i już za tydzień okna będą już wstawione!! :DD Szybko, prawda? :) 

Nie możemy się już doczekać. Trzeba będzie jeszcze przed oknami wstawić drzwi (oczywiście takie robocze) wejściowe i do kotłowni, a po zamontowaniu okien bierzemy się z mężem za murowanie ścianek działowych (w końcu) :)) Czeka nas jeszcze dużo pracy, trzymajcie kciuki!! :D

Pozdrawiam :D

21Komentarze
birbi  
Data dodania: 2017-01-12 14:59:25
Poszerzenia systemowe zamowione? Bez tego kicha będzie...
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-12 15:15:51
Nie zamawialismy żadnych poszerzeń systemowych, to jest tylko zbijanie pieniędzy przed producentów (tak samo jak okna trzyszybowe i niby,, mostki termiczne"). Damy radę i bez tych poszerzeń i wszystko będzie tak jak być powinno ;)
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
birbi  
Data dodania: 2017-01-12 15:18:40
Hahaha... Dobre podejscie dodaje do obserwowanych ;D Po co dach deskować, przecież to nabijanie kasy, tanią membrane można było dac...
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-12 18:06:44
Popieram, poszerzenia systemowe to nie konieczność a opcja. U mnie będą przy jednym oknie, a Panowie z oknoplastu sami powiedzieli, że nie ma sensu wszędzie dawać :) Brawo za rezygnacje z okien dachowych - ktoś już pisał, że okna dachowe to była największa pomyłka, bo teraz na piętrze ma saune zamiast pokoju ;) A nasze okna będą dopiero w połowie marca :(
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2017-01-12 18:14:06
Nam sam Pan producent który był dziś na pomiarze mówił o innym rozwiązaniu niż systemowe poszerzenie dlatego robimy po swojemu. To długo będziecie czekać, my mamy fabrykę 30 km od siebie więc może dlatego szybko ;)
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-01-13 18:10:57
podobno to ze względu na duże zainteresowanie promocją zimową i się zrobiły opóźnienia :) ale nam to akurat nie przeszkadza... początkowy plan był i tak na kwiecień :)
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-13 21:15:31
A z jakiej firmy? ;)
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
Data dodania: 2017-01-14 14:45:07
Oknoplast
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-02-07 23:13:17
A ja nie żałuję, że mam okna połaciowe. W pokojach jest bardzo jasno. Od północnej strony nie ma problemu z przegrzewaniem się pomieszczeń, a od południowej zamontowałem markizy i temperatura w pokojach nie ma nic wspólnego ze sauną. Że dodatkowy koszt, racja ale niewielki. Ja jestem z okien dachowych zadowolony.
odpowiedz
Odpowiedź do naszpoliklet
birbi  
Data dodania: 2017-01-12 15:11:07
Czy fundamenty będą ocieplone? Jakie ogrzewanie planujecie?
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-12 15:16:40
To jasne, że będziemy ocieplać fundamenty. Ogrzewanie podłogowe
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
birbi  
Data dodania: 2017-01-12 15:20:54
Gazowe?
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-12 15:34:26
Nie.
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2017-01-12 15:45:35
Birbi... dajże ludziom budować tak jak chcą. Ja nie mam ani poszerzeń, ani dachu deskowanego i jakoś nic złego się nie dzieje. Nie mówię, że są to złe rzeczy, ale jak ktoś tego nie ma to nie znaczy od razu, że ma "syfną" budowę. Ty masz dach deskowany i poszerzenia i jesteś szczęśliwy. Inni tego nie mają i też są szczęśliwi, więc po co coś komuś udowadniać. Easy... chłopie... easy... :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-12 15:57:57
Dziękuję. Można wyrazić swoje zdanie ale nie od razu wszystkich krytykować, którzy mają inaczej niż my zrobione.
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2017-01-12 16:02:16
Spokojnie :) to Wasza budowa i Wasze decyzje. Każdy podejmuje swoje - czasmi słuszne czasami mniej słuszne ale swoje decyzje. Dobrze jest się pytać, ale ostateczną decyzję zawsze podjąć samemu, niezależnie od innych. A Birbi już tak ma, co nie znaczy, że jest zły gościu. Lubię go bardzo, pomimo wielu odmiennych poglądów :)
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
birbi  
Data dodania: 2017-01-12 17:41:54
Dobra, dobra będę już grzeczny. :) Moja rada: pod każdym oknem dachowym dawać kaloryfer. Ja pod jednym nie dalem i mam problem... Caly czas się poci, woda splywa po ścianie.
odpowiedz
Odpowiedź do katarzyna1
Data dodania: 2017-01-12 17:55:36
Usunelismy z projektu okna dachowe ;) przemyślane już wcześniej
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
Data dodania: 2017-01-12 18:01:29
My też :) także Birbi dziękujemy za radę, ale niepotrzebna :)
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-12 17:18:14
NO TO czekam na efekt zdjęciowy! fajnie, że to szybko poszło :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-12 17:25:04
Dzięki!
odpowiedz
Odpowiedź do krzywydom

Programy do wizualizacji wnętrz

Data dodania: 2017-01-08
wyślij wiadomość

Witajcie! Potrzebuję Waszej pomocy. Znacie może jakieś dobre programy do tworzenia wizualizacji wnętrz? Może korzystacie z jakichś, możecie mi coś polecić? Będę wdzięczna :D

14Komentarze
Data dodania: 2017-01-08 19:38:29
chetnie poczytam komentarze - ja tylko bawiłam się w Ikea Home Planner :D
odpowiedz
zuzana  
Data dodania: 2017-01-08 21:59:37
Zależy co rozumiesz pod pojęciem "dobre". W branży "dobre" oznacza 3dsMax, Maya, Revit Architecture czy SketchUp z V-Ray'em :) ...ale są to bardzo drogie programy (często o wartości małego samochodu), wymagające od użytkownika sporej wiedzy w zakresie oprogramowania tego typu. Z tego co wiem, osoby mniej zaznajomione z tematem chwalą sobie SketchUp. Kiedyś był darmowy, teraz nie wiem. Revit Architecture też jest całkiem fajny, ale można się nim pobawić przez 30 dni okresu próbnego (no i wymaga nauki z jakiegoś samouczka, bez tego raczej nie wyjdzie). No i jest jeszcze cała masa programów bardziej do zabawy niż do pracy grafika, ale tutaj już nie pomogę. Może ktoś zna coś łatwego i za darmo lub w przystępnej cenie.
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-09 07:27:32
Na studiach projektuję w Auto Cadzie więc poziom trudności tych, pewnie by mnie nie wystraszył :)
odpowiedz
Odpowiedź do zuzana
zuzana  
Data dodania: 2017-01-10 08:58:50
Co do 3dsMax'a nie byłabym taka pewna;) Ale Revit jak najbardziej. PS: W AutoCADzie też jest moduł renderujący więc możesz pobawić się tym. No i biblioteki CAD są dostępne u wszystkich producentów wyposażenia wnętrz.
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
zuzana  
Data dodania: 2017-01-08 22:02:36
Spojrzałam teraz na stronę producenta i widzę, że zaczęli sprzedawać licencje czasowe... ale 4500 pln za 3 miesiące to i tak czary :D.
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-08 23:13:33
Ja znam, pcon planer jest to darmowy program ponoć o sporych możliwościach z biblioteką produktów nawet, ale nie jest łatwy. Jest też fajny planer do zabawy na Leroy Merlin
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-09 00:15:44
Ja próbowałam Sweet Home 3D, ale krótko, nie miałam czasu :) darmowy, muszę wrócić do zabawy :) wydawał się prosty :)
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-09 11:01:36
Ja projektowałam salon na www.homestyler.com Bardzo fajny program z dużą ilością różnych mebli i dodatków. Wystarczy wejść na stronę, nawet nie trzeba się zalogować. Ściągnełam też sweet home 3d, ale bardziej podoba mi się ten pierwszy.
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-09 11:42:49
Dzięki, już mi się podoba :)
odpowiedz
Odpowiedź do katarzynka
asera
Data dodania: 2017-01-09 22:56:55
Ja polecam darmowy plener3D https://www.leroymerlin.pl/planer3d/kazaplan.html
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-11 08:37:05
Najlepszy już właśnie projektuję ;)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
arlenka  
Data dodania: 2017-01-10 09:21:30
Wszystko zależy od tego jakie wnętrza chcesz wizualizować. Jeżeli łazienki to proponuję Ci iść do sklepu gdzie zamierzasz kupowac i tam zazwyczaj robią darmowe wizualizacje - tzn. za kasę do odebrania w towarze. ja tak zrobiłam. Wizualizację możesz zrobić nawet w castoramie :). Jeżeli chodzi o wizualizacje wnętrz poza łazienkami to można zrobić je nawet w paincie - nie są one jednak przestrzenne tylko każda ściana osobno i rzut - trzeba jednak pamiętać o odpowiedniej skali. ja rysowałam sobie kratki co 10 cm i dałam radę - zapraszam na bloga. Moim zdaniem nie dasz rady nauczyć się w krótkim czasie obsługi programu. Najlepiej więc w plannerach sklepów meblowych jak IKEA vox it. - są najprostsze w obsłudze
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-10 15:39:48
Studiuję budownictwo i mam Cada na studiach więc takie programy to raczej powinnam dać radę ale dzięki zobaczę ;)
odpowiedz
Odpowiedź do arlenka
Data dodania: 2017-02-09 18:54:25
A może ktoś by chciał mi projekt zrobić? :P bo sama nie umiem :P
odpowiedz

Nieoczekiwanie zamówiliśmy okna!

Data dodania: 2017-01-05
wyślij wiadomość

Dzisiaj nieoczekiwanie zamówiliśmy okna do naszej aurorki. Pojechaliśmy na wycenę do Oknoplastu, jednak wycena od miejscowego producenta okazała się dużo tańsza i lepsza. Okna dwuszybowe, pięciokomorowe, kolor zewnętrzny to ciemny dąb, w środku kolor biały, zastanawiamy się jeszcze nad profilem ale to jest jeszcze do ustalenia i oczywiście w oknach balkonowych ruchomy słupek (wszystko w cenie). Montaż gratis, taka promocja zimowa!  :D

blog budowlany - mojabudowa.pl


18Komentarze
Data dodania: 2017-01-05 17:49:28
o kurczę, wykrakalam :) super, domek z oknami to juz duża zmiana.
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-05 18:01:00
Haha no właśnie, można Ci w sumie podziękować bo tego nie było kompletnie w planach :D
odpowiedz
Odpowiedź do krzywydom
Data dodania: 2017-01-05 18:12:35
Jaki termin realizacji? :)
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-05 18:25:23
Po niedzieli przyjeżdża Pan żeby zrobić swoje pomiary i od tego czasu około 2 tygodni się czeka ;)
odpowiedz
Odpowiedź do krzywydom
Data dodania: 2017-01-05 18:36:41
A No to tuż tuż :) gratulacje
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-05 18:49:23
Dziękujemy ;)))
odpowiedz
Odpowiedź do krzywydom
Data dodania: 2017-01-06 00:02:31
Czy może w pumarze okna zamawialiście?
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-06 08:29:02
Nie, w Łukplascie. Pumar miał 3 tys zł droższe
odpowiedz
Odpowiedź do pudeleczka3
martini  
Data dodania: 2017-01-06 00:04:10
Super. Gratuluję. Ja właśnie muszę okna zamawiać ale wycena, którą dostałam powiem delikatnie "nieco" wykracza poza mój budżet. Wszyscy zakładają teraz 3 szybowe i 7 komorowe. Ja takie mam w wycenie. Zastanawiam się czy nie zakupić 5 komorowych z podwójną szybą. I tu moje pytanie. Skąd wasz wybór na te okna? Takie miały być od początku czy może macie jakąś wiedzę o tym, że takie wystarczą. Ja już zgłupiałam. Te wszystkie komory, szyby, uszczelki... Niewiem co wybrać...
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-06 11:47:35
Po pierwsze pozmienialiśmy wymiary okien z niestandardowych na standardowe (uważam, że 20 cm większe okno nie robi wielkiej różnicy już później w użytkowaniu) tu zaoszczędzilismy sporo. Dwuszybowe z tego względu, że nie jesteśmy zwolennikami przesadnie szczelnego domu, moi rodzice mają dwuszybowe okna już 14 lat, nic się nie dzieje. Lepiej jak jest minimalna wymiana powietrza przy oknach. Te wszystkie technologie i współczynniki i mostki ciepła to jest marketing ;)
odpowiedz
Odpowiedź do martini
Data dodania: 2017-01-06 12:22:05
My założyliśmy miesiąc temu dwuszybowe, pięciokomorowe- z polecenia znajomych, rodziny...
odpowiedz
Odpowiedź do martini
Data dodania: 2017-01-06 13:27:41
I uwierzcie, że to będzie dobry wybór. My z mężem oboje studiujemy budownictwo, mamy też praktykę także trochę się znamy :)
odpowiedz
Odpowiedź do krzywydom
martini  
Data dodania: 2017-01-06 19:24:22
No ja nie neguję wyboru a raczej szukam pomocy w tej sprawie. Bo myślę, że takie by mi wystarczyły ale panowie przedstawiciele są innego zdania stąd mój mętlik w głowie...
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-06 19:43:31
Takie okna naprawdę są w zupełności wystarczające. Panowie przedstawiciele też chcą zarobić, nie oszukujmy się i każdy będzie Was namawiał na swój produkt a nie na ten, co tak naprawdę jest najlepszy. W oknach jest tyle wyboru, że naprawdę idzie zwariować, dlatego trzeba mieć twardo swoje zdanie. My z mężem od początku Dwuszybowe i bez żadnej dyskusji. A wszędzie gdzie byliśmy na wycenach namawiali nas na trzyosobowe itp bla bla bla. Ale od razu to ucinalismy i mówiliśmy, że dwuszybowe i już, nie chcemy nawet słyszeć o trzyszybowych bo to jest tylko pic na wodę i dużo większe pieniądze. Trochę się rozpisałam, jak coś to jeszcze piszcie ;)
odpowiedz
Odpowiedź do martini
martini  
Data dodania: 2017-01-06 19:48:28
Dzięki za tą opinię. Idę walczyć w poniedziałek ;) a szerokość ramki? Ma znaczenie?
odpowiedz
Odpowiedź do budujemyrazem
Data dodania: 2017-01-06 20:04:45
Według przedstawicieli to zapewne się liczy bo jest różnica w cenie.. Pewnie powiedzą, że minimalna ale jednak różnica w cenie będzie, a w użytkowaniu już nie. Ale 2 cm większą czy grubsza ramka to nie popadajmy już w przesadyzm i jakaś skrajnośc ;) jak coś to napisz na priv,tam pogadamy ;)
odpowiedz
Odpowiedź do martini
birbi  
Data dodania: 2017-01-12 15:04:59
Czym planujecie ogrzewać dom?
odpowiedz
Data dodania: 2017-01-12 15:44:16
A dlaczego się tak wypytujesz?
odpowiedz
Odpowiedź do birbi
budujemyaurorki
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 54015
Komentarzy: 235
Obserwują: 50
On-line: 9
Wpisów: 36 Galeria zdjęć: 84
Projekt INDYWIDUALNY
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - lubelskie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 marzec
2020 styczeń
2019 luty
2018 listopad
2018 październik
2017 listopad
2017 październik
2017 kwiecień
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu INDYWIDUALNY:
majolika.mojabudowa.pl - wpisów: 530
michal85.mojabudowa.pl - wpisów: 468
arlenka.mojabudowa.pl - wpisów: 433
msz-n.mojabudowa.pl - wpisów: 418
ekodom.mojabudowa.pl - wpisów: 405
piasek.mojabudowa.pl - wpisów: 339
albatros2.mojabudowa.pl - wpisów: 279
tysia827.mojabudowa.pl - wpisów: 263
seven.mojabudowa.pl - wpisów: 232
zremba.mojabudowa.pl - wpisów: 216
lusiek.mojabudowa.pl - wpisów: 197
wilczyca32.mojabudowa.pl - wpisów: 193
czteryem.mojabudowa.pl - wpisów: 189
zabki2015.mojabudowa.pl - wpisów: 187
tomasznowak29.mojabudowa.pl - wpisów: 186
krzycho63.mojabudowa.pl - wpisów: 185
dorka-roman.mojabudowa.pl - wpisów: 174
bajkowydworek.mojabudowa.pl - wpisów: 165
domwpiaskowcu.mojabudowa.pl - wpisów: 162
piekar.mojabudowa.pl - wpisów: 156
ewaiadam.mojabudowa.pl - wpisów: 146
wybudujeadasia.mojabudowa.pl - wpisów: 144
miszszel.mojabudowa.pl - wpisów: 144
dom-azyl.mojabudowa.pl - wpisów: 144
sloneczna.mojabudowa.pl - wpisów: 143
perelka2009.mojabudowa.pl - wpisów: 141
patrycjacha.mojabudowa.pl - wpisów: 139
marzenianasze.mojabudowa.pl - wpisów: 136
aaaa-meble.mojabudowa.pl - wpisów: 136
asiakrzysztof.mojabudowa.pl - wpisów: 134
pszczolka.mojabudowa.pl - wpisów: 133
pretaporter.mojabudowa.pl - wpisów: 133
zacisze.mojabudowa.pl - wpisów: 132
wersjade.mojabudowa.pl - wpisów: 131
murekzone.mojabudowa.pl - wpisów: 130
kadmax-bw.mojabudowa.pl - wpisów: 130
pogodny1ja.mojabudowa.pl - wpisów: 125
blue--bell.mojabudowa.pl - wpisów: 125
fryzjereczka.mojabudowa.pl - wpisów: 124
dominka76.mojabudowa.pl - wpisów: 124
shagga80.mojabudowa.pl - wpisów: 123
elusiatomek.mojabudowa.pl - wpisów: 123
damariko.mojabudowa.pl - wpisów: 123
szarobialy.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ligota.mojabudowa.pl - wpisów: 122
ancia9.mojabudowa.pl - wpisów: 121
alaimar.mojabudowa.pl - wpisów: 120
wierzby.mojabudowa.pl - wpisów: 118
wenaplus.mojabudowa.pl - wpisów: 117
magnollia.mojabudowa.pl - wpisów: 117
wymarzony.mojabudowa.pl - wpisów: 116
oleczka1986.mojabudowa.pl - wpisów: 116
jessicaa.mojabudowa.pl - wpisów: 116
cyprysowo.mojabudowa.pl - wpisów: 115
anetta16.mojabudowa.pl - wpisów: 115
magnat100.mojabudowa.pl - wpisów: 112
andzias77.mojabudowa.pl - wpisów: 110
beatka80.mojabudowa.pl - wpisów: 109
asiagrzesiek.mojabudowa.pl - wpisów: 105
edyta1988d.mojabudowa.pl - wpisów: 102
ustronny1.mojabudowa.pl - wpisów: 101
milionwminute.mojabudowa.pl - wpisów: 101
feriza.mojabudowa.pl - wpisów: 101
ezelazny.mojabudowa.pl - wpisów: 101
elik2014.mojabudowa.pl - wpisów: 101
monikaiszymon.mojabudowa.pl - wpisów: 100
podkampinosem.mojabudowa.pl - wpisów: 99
endialdi.mojabudowa.pl - wpisów: 99
serce.mojabudowa.pl - wpisów: 98
seba1.mojabudowa.pl - wpisów: 97
homekoncept32.mojabudowa.pl - wpisów: 96
gwatemala.mojabudowa.pl - wpisów: 96
tictac.mojabudowa.pl - wpisów: 95
nowak110.mojabudowa.pl - wpisów: 95
wiolettapiotr.mojabudowa.pl - wpisów: 94
widoq.mojabudowa.pl - wpisów: 94
nyveien.mojabudowa.pl - wpisów: 94
aleksander2.mojabudowa.pl - wpisów: 94
karolineczka2.mojabudowa.pl - wpisów: 93
budy--grzybek.mojabudowa.pl - wpisów: 93
kingailaki.mojabudowa.pl - wpisów: 91
naszemiejsce.mojabudowa.pl - wpisów: 90
mwas2016.mojabudowa.pl - wpisów: 90
magkul.mojabudowa.pl - wpisów: 90
m-110b.mojabudowa.pl - wpisów: 90
kofola35.mojabudowa.pl - wpisów: 90
jelonek-rex.mojabudowa.pl - wpisów: 90
rozwiń